Tijekom drugog polugodišta ove školske godine učenici 4. razreda tehničar za računalstvo, uz mentorstvo nastavnika Antonija Grbca te pomoć i suradnju mnogih nastavnika, marljivo su radili na projektu izgradnje modela samoodržive kuće. Ovaj projekt imao je za cilj razvijati inženjerske kompetencije kod učenika te ih potaknuti na povezivanje teorijskog znanja s praktičnim rješenjima, s posebnim naglaskom na korištenje obnovljivih izvora energije i pametnih tehnologija.

Realizacija projekta

U sklopu projekta, učenici su osmislili i izradili model obiteljske kuće od drvenih ploča, opremljene solarnim panelima i svim potrebnim kućnim instalacijama čime se poseban naglasak stavio na energetsku neovisnost. Projekt je osmišljen tako da simulira sve ključne funkcionalnosti jedne moderne samoodržive kuće: od pametne rasvjete i utičnica do nadzora potrošnje energije.

Planirani ishod projekta bio je višestruk:

  • Razviti tehničke i inženjerske vještine kroz timski rad.
  • Povezati školsko gradivo s realnim inženjerskim izazovima.
  • Osvijestiti važnost korištenja obnovljivih izvora energije i pametnih rješenja u suvremenom stanovanju.

Učenici su radili u manjim timovima, od kojih je svaki imao specifičnu ulogu – od dizajna do izvedbe, elektronike, programiranja i sastavljanja sustava. Unutar modela kuće provedene su instalacije koje uključuju:

  • Solarnu elektranu (paneli, regulator punjenja, akumulator i inverter),
  • Pametnu rasvjetu,
  • Utičnice povezane na mrežu,
  • Tehničku dokumentaciju.

Tijekom izrade projekta, učenici su koristili znanja iz različitih nastavnih predmeta, što je i bio cilj – interdisciplinarnost, korelacija predmeta te primjena inovativnih nastavnih metoda.

Rezultati projekta

Osim što su učenici iz prve ruke naučili kako teorija funkcionira u praksi, kroz suradnju i timski rad razvijali su i komunikacijske vještine, planiranje te rješavanje problema. Model kuće će se koristiti kao edukativno pomagalo za buduće generacije, ali i kao promotivni primjer dobre prakse održivog razvoja.

Napredak učenika pratio se tijekom cijelog procesa kroz kontinuirano vrednovanje angažmana, timskog rada i tehničkog znanja, dok je završni proizvod ocijenjen prema funkcionalnosti, kvaliteti izvedbe i dokumentaciji.

Ovo je izvrstan primjer kako obrazovanje može odgovoriti na izazove budućnosti – poticanjem praktične primjene znanja, održivosti i tehničke inovativnosti, a što nam i slijedi uvođenjem modularne reforme od jeseni.

Skip to content