Dan sigurnijeg interneta obilježava se svake godine s ciljem promicanja sigurnije i odgovornije uporabe digitalnih tehnologija i mobilnih uređaja, u prvom redu među djecom i mladima. Glavni pokretač za obilježavanje istoga na nacionalnoj razini je Centar za sigurniji Internet (CSI) koji za sve zainteresirane svake godine pripremi edukativne materijale za radionice na nastavi, kviz za djecu i mlade, podcaste za roditelje te događaje uživo. Ovogodišnji Dan sigurnijeg interneta obilježio se u utorak, 6. veljače 2024. godine pod sloganom “Gejmaj sigurno – zajedno za bolji internet“ kako bi se djecu i mlade usmjerilo na odgovorno igranje videoigra.

U Strukovnoj školi Gospić nastavnik Antonio Grbac proveo je radionicu Centra za sigurniji internet pod nazivom “Netoksične kule”. Ciljevi radionice su osvijestiti štetnost “toksičnog ponašanja” u online video igrama i drugim kooperativnim okruženjima, razviti strategije za konstruktivnu komunikaciju u grupnom okruženju.

Očekivani ishodi:
Učenici će moći identificirati “toksična ponašanja” u online video igrama.
Učenici će moći primijeniti strategije za kontroliranje emocija.
Učenici će konstruktivno komunicirati u timu.

Odstupajuće ponašanje možemo opisati kao svako ponašanje u online igri koje se protivi pravilima ili normama postavljenim od strane video igre, njenih igrača, šireg društva ili zakonodavca, a kojim se ometa ili šteti tuđem iskustvu igranja ili dobrobiti. U odstupajuće ponašanje u online video igrama ubrajamo brojne oblike ponašanja, kao što su toksično ponašanje, flaming, uznemiravanje, elektroničko zlostavljanje, varanje, govor mržnje i slično. Radi se o ponašanju koje može biti verbalno ili ponašajno, u najmanju ruku iritantno, a u najgorem obliku kao ponašanje koje uzrokuje značajnu emocionalnu, psihičku ili fizičku štetu igraču ili njegovoj okolini.

S druge strane, flaming se može manifestirati i kao poticanje na samoubojstvo ili samoranjavanje, porukama poput „ubij se“, koje su često kodirane prethodno spomenutim taktikama, pri čemu je najpoznatija kratica „kys“ koja znači kill yourself, odnosno ubij se. Korištenje simbola kao provokacije poznata je taktika flaminga u online igrama, primjerice zlouporabom
“pingova” (vizualnih i/ili zvučnih simbola) u svrhu isticanja suigračevih greški. Osim toga flaming se može manifestirati i kao psovke ili vulgaran govor, višekratno slanje istih poruka ili simbola (eng. spamming), priželjkivanje nesreće igraču (npr. „nadam se da će ti obitelj umrijeti“ ili „nadam se da ćeš dobiti rak“), prijetnjama (npr. „upucat ću te“), ucjenama ili zastrašivanjem (npr. ucjenjivanje igrača da ako nešto ne učini da će se namjerno otići iz igre, igrati loše, prijaviti ga, fizički mu nauditi), ali i kao zlouporaba nekih mehanika igre (npr. namjernom krađom resursa).

Učenici su sudjelovali u radionici čiji je cilj bio primijeniti neke taktike koje će vam pomoći da spriječe iskaljivanje ljutnje i frustracije prema sebi ili prema svojoj okolini te razviju komunikacijske vještine.

Skip to content